niedziela, 7 sierpnia 2016

Rosół


Ile kucharek w domach, tyle przepisów na rosół. Różnią się dodanymi przyprawami, użytego mięsa, sposobem gotowania. Widziałam dużo przepisów, gdzie dodaje się przysmażoną cebulę oraz kawałek kapusty. U mnie nigdy tego się nie dodawało, więc gdy robiłam pierwszy raz rosół, nie robiłam go z przepisu, tylko dokładnie posłuchałam mamy jak go zrobić. Bałam się tego czasu, którego trzeba poświęcić rosołowi, ale nie było to potrzebne. Rosół robił się sam, a gdy się gotował miałam czas, aby zrobić pyszny placuszek ze śliwkami (przepis wkrótce na blogu, zaglądajcie :) )

Składniki:
dla 6 osób

  • 1,300 kg mięsa z kurczaka, możliwości jest dużo, np. kilogram piersi z kurczaka i 3 skrzydełka lub gotowa porcja rosołowa,
  • 2,5 litra wody
  • 3 duże marchewki
  • 2 pietruszki
  • pół selera
  • 1 por z liściem
  • duża garść natki pietruszki, liści selera
  • opcjonalnie liście lubczyku
  • 2 liście laurowe
  • 5 zieli angielskich
  • 5 kulek pieprzu
  • sól
  • pieprz
  • 1 kostka rosołowa
  • makaron nitki
Przygotowanie:
Mięso dokładnie myjemy i zalewamy zimną wodą na pół godziny. Marchewkę kroimy w duże części, pietruszkę na pół, selera dajemy połowę bez krojenia, pora kroimy wzdłuż na pół.  Po tym czasie przekładamy je do dużego garnka, zalewamy 2,5 litra wody i zagotowujemy. W międzyczasie zbieramy szumowiny ( taka biała piana). Gdy woda się zagotuje, dodajemy pokrojone, obrane i umyte warzywa, sól (według preferencji, ja na początku daje pół łyżki, później smakuje), pieprz, kostkę rosołową, liście i pozostałe przyprawy. Gotujemy na wolnym ogniu (nie powinno mocno bulgotać), pod lekko uchyloną pokrywką około 1,5 godziny. Gdy warzywa i mięso będzie miękkie, smakujemy jeszcze, czy nie brakuje soli lub pieprzu i wyjmujmy mięso i warzywa, a rosół przecedzamy przez sito. Podajemy z wcześniej ugotowanym makaronem. Można posypać natką pietruszki. Smacznego :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Wołowina od rekina Template by Ipietoon Cute Blog Design