czwartek, 7 lipca 2016

Ciasto na pierogi ( bez jajka)


Pierogi to moje ulubione danie. W moim domu muszą pojawiać się co tydzień. Ciast na pierogi jest wiele. Nieraz zastanawiałam się, jaka jest różnica między tymi z jajkiem, a bez niego. Mi smakują obydwa i robię je na zmianę. Przedstawię Wam najlepszy przepis na ciasto bez jajka. Pierogi wychodzą pyszne, delikatne i same się wślizgują ;) Życzę smacznego, pora do działania.




 Składniki:
(około 40 - 50 sztuk, zależy od wielkości)

  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki gorącej wody
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy do niej szczyptę soli. Do szklanki z gorącą wodą wlewamy olej i przelewamy do miski z mąką. !Uwaga, aby się nie poparzyć podczas zagniatania ciasta! Ja na początku pomagam sobie łyżką drewnianą, gdy ciasto troszeczkę ostygnie, czyli gdy aż tak nie będzie parzyć, zagniatam go, aby było miękkie, elastyczne i nie kleiło się do rąk (zajmuje to około 5 minut). Stół podsypujemy mąką, rozwałkowujemy ciasto, wykrawamy krążki jakiej chcemy wielkości i nakładamy wybrane nadzienie. Do garnka z gotującą się wodą wsypujemy sól ( ja na 1 l wody daję 1 łyżeczkę soli) i wkładamy pierogi, nie zmniejszamy gazu. Gdy wypłyną zmniejszyć trochę gaz i gotować przez 3 minuty. Odcedzić.
Napiszcie, jakie wy lubicie ciasto na pierogi, te z jajkiem, czy bez? :)

2 komentarze:

 

Wołowina od rekina Template by Ipietoon Cute Blog Design