piątek, 8 lipca 2016

Domowa zupka pomidorowa



Dzisiaj piątek, więc czas na jakąś dobrą i pożywną zupkę. Ja wpadłam na pomysł, aby ugotować pomidorówkę, choć zastanawiałam się między tą a jarzynową. Jest to mój jedyny przepis na pomidorówkę, tylko taką przyrządzała moja mama, a teraz ja. Życzę smacznego i miłego weekendu :)



Składniki dla 5 osób:

  • 2 litry wody
  • kostka rosołowa
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • mały kawałek selera
  • tylko zielona część jednego pora
  • cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • trochę masła do przysmażenia cebuli i czosnku
  • 1 liść laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 3 łyżki mąki
  • pół szklanki zimnej wody
  • 4 łyżki śmietanki 18%
  • sól, pieprz, cukier
  • 250 gram dowolnego makaronu, np. świderki
Przygotowanie:
Warzywa obrać i umyć. Marchewkę pokroić w plasterki, selera i pietruszkę w małą kosteczkę. Marchewkę, selera, pietruszkę i pora zalać wodą i doprowadzić do wrzenia. Jak się zagotuje, dodać kostkę rosołową, liść laurowy i 2 ziarenka ziela angielskiego. Cebulę i czosnek bardzo drobno posiekać i podsmażyć na maśle do zarumienienia. Dodać do zupy. Gotować zupę na wolnym ogniu, aż warzywa będą miękkie. Gdy już będą miękkie dodać koncentrat pomidorowy, wymieszać. Wyjąć zieloną część pora. Mąkę rozrobić w pół szklance wody, aby nie było grudek. Zupę zdjąć z ognia, wlewając rozrobioną mąkę z wodą, cały czas mieszać. Włączyć ponownie gaz i gotować jeszcze zupę, aby zgęstniała. Chochlę zupy wymieszać z 4 łyżkami śmietanki 18% i wlać do zupy. Przyprawić solą, pieprzem i cukrem. Podawać z ugotowanym wcześniej makaronem lub jak ktoś lubi to, np. z ryżem.
A jak Wy przyrządzacie swoją domową zupę pomidorową, taką z dzieciństwa?




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Wołowina od rekina Template by Ipietoon Cute Blog Design