czwartek, 7 lipca 2016

Pyszne pierogi z serem na słodko


Pierogi nauczyłam się robić u mojej cioci na wakacjach. Same się wślizgiwały, był tak dobre, że więcej niż 20 na pewno zjadłam. Dlatego wtedy postanowiłam, że będę sama robić domowe pierogi. Wcześniej nie było czasu na co dzień, aby je lepić, ponieważ jest to dość pracochłonne, dlatego zostawało jeść te kupne. A domowe pierogi są tysiąc razy lepsze od kupnych. Za pierogami z kapustą i grzybami co roku nie mogę się doczekać. Pozostają równie pyszne pierogi z serem, delikatne i łatwe w przygotowaniu. Zapraszam ;)



Składniki:
- na ciasto:
(około 50 sztuk)

  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki gorącej wody
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
- na farsz serowy

  • 250 gram twarożku śmietankowego ( mój ulubiony to ten z osm- Rawicz, kupuję go w Dino) lub twarogu półtłustego
  • 2 łyżki cukru
  • pół łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 żółtko
Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy do niej szczyptę soli. Do szklanki z gorącą wodą wlewamy olej i przelewamy do miski z mąką. !Uwaga, aby się nie poparzyć podczas zagniatania ciasta! Ja na początku pomagam sobie łyżką drewnianą, gdy ciasto troszeczkę ostygnie, czyli gdy aż tak nie będzie parzyć, zagniatam go, aby było miękkie, elastyczne i nie kleiło się do rąk ( zajmuje to około 5 minut). 
Przygotowujemy farsz: ser rozgniatamy widelcem, dodajemy cukry i mieszamy. Dodajemy żółtko i dokładnie mieszamy. Smakujemy, czy jest odpowiednio słodkie. Dla mnie taka ilość cukru jest odpowiednia, ale dla większych łasuchów może być za mało słodkie, więc próbujemy ;)
Stół podsypujemy mąką, rozwałkowujemy ciasto, wykrawamy krążki jakiej chcemy wielkości i nakładamy farsz. Składamy pierogi na pół, zlepiamy dokładnie brzegi, uważając, aby nadzienie nie dostało się między brzegi (pierogi wówczas łatwo pękają i rozgotowują się). Zlepione pierogi układać na tacy podsypanej mąką i przykryć ściereczką, aby nie wyschły, Zagotować ok. 1,75 l wody, dodać do gotującej się wody 1 i 3/4 łyżeczki soli. Dodawać pierogi, nie zmniejszając gazu. Gdy wypłyną, troszeczkę zmniejszyć gaz i gotować jeszcze trzy minuty. Wyjąć z wody. Podawać z roztopionym masełkiem. Smacznego :)



2 komentarze:

  1. Ile sztuk mniej więcej wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór,przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Mój kubek, co wycinałam kółka do pierogów, miał 7 cm średnicy i wyszło mi 50 pierogów ;) Pozdrawiam

      Usuń

 

Wołowina od rekina Template by Ipietoon Cute Blog Design